Fördelar med ratingsamhället

Bloggar på Arbetsmarknadsnytt om tjänster som AirBnB, Uber och TaskRabbit och hur de skapar förtroende mellan människor.

”En kanske ännu mer intressant aspekt är hur den ömsesidiga bedömningen faktiskt skapar incitament att göra något lite bättre. Jag anstränger mig mer att vara en trevlig gäst, när jag vet att det kommer att synas på min AirBnB-profil, än om jag bor ett hotell. Och jag anstränger mig mer att ha ett trevligt, välstädat hem om jag vet att någon kommer att bedöma just detta och att det påverkar min möjlighet att få fler betalande gäster.”

Kommentera

